maandag 30 april 2007

AU DESSOUS DE LA TABLE



Van 28 t/m 31 maart 2007 heb ik in Parijs het tekenproject "au dessous de la table" uitgevoerd.
In acht bars en cafes maakte ik tijdens het drinken van koffie en rode wijn een tekening, geinspireerd op de plek. Deze plakte ik met tape onder het tafelblad.

Het eindresultaat, na het bezoeken van de horecagelegenheden, is de tekenexpositie "au dessous de la table". Op 30 april heb ik aan de cafehouderders een brief verstuurd met de beschrijivng en documentatie van het project.

De expositie in hun bar wordt geopend op het moment waarop zij de brief lezen. De tentoonstelling eindigt wanneer zij de tekening verwijderen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een fantastisch en origineel idee is "Au dessous de la table"! Het lijkt zo simpel, maar bedenk het maar eens! Toen ik het persbericht over dit project las in het Noord Hollands Dagblad moest ik glimlachen van bewondering om jou Kees! Je bent en blijft een unieke en inspirerende kerel! Fijn dat ik af en toe in jouw nabijheid mag verkeren om "de meester zelf" in alle bescheidenheid over zijn prachtige projecten te horen vertellen. Ik ben op zoek naar "een grote klok" om dit alles aan te kunnen "hangen".

Ellen K. zei

Dat is helemaal in het straatje van Duitsleraren als je dit in Duitsland uitvoert. Een prachtkans voor naamvallen en voorzetsels. Hihihi! Ja, ik woon in Duitsland en vergrabbel me steeds met die muizenaamvallen. Hoewel....een ritje Parijs is nooit weg. Ik vind het een geweldig bedenksel, kunstenaar Kees!
Ellen.